25. feb. 2009

En kveld med Vidar Lønn



Den Norske Klubben er flink med arrangementer. I går kveld hadde de, sammen med Statens Vegvesen, "Da Capo"aften med middag og dans. Da var jo "sjølsagt" Vidar Lønn Arnesen, eller Barnesen som noen kaller ham, invitert. Det ble en livlig aften med allsang og mye moro. Rolf, Eli, Karen og jeg stilte. Gubbene våre ville heller være hjemme. Har mistanke om at det var andre ting som var mer interessant. Nemlig fotball. Paret som sitter sammen med oss var fra Stavanger. Det var første gangen de var med.

Pensjonistene svingte seg så svetten rente.


Som dere ser så koste vi oss.
Været har vært litt bedre i det siste. Det har vært sol nesten hver dag og da stiger jo temperaturen litt. Men ikke den store varmen. Om kvelden og natten er det kaldt. Ned i 5-6 grader. Ingen rødvin på terrassen om kvelden da.
Om torsdagen er det middagservering i Sjømannskirken. Da serverer de god heilnorsk mat. Sist torsdag fant vi en snauvei til "kjerka" som bare tok tre kvarter. Det var over en stor utmark. Dersom været blir bra tar vi nok turen i morgen. Da skal vi ta med kamera.

7 kommentarer:

  1. Ja det er vel en slags markering ja.. Men akk så irriterende!! Er bare et par dager siden han dusjet sist.. Men tror jeg må holde han i bånd når vi kommer ned mot vannet så slipper jeg det.. Litt ny mobil.. Fikk den vel i høst en gang.. Helt ok kamera på det..:) Har dere det bra fremdeles? Vi skal på den nye hytten til Randi og Ole i helgen. I Stordalen ovenfor Masfjorden. Så har jeg fått lånt med Sit-ski så det blir bra;)

    SvarSlett
  2. hei hei,
    ser ut som dere koser dere masse. Mistenkelig mange flasker vin på bordet;-)
    Her er det flott vær, sol og litt vind. Vi pusser opp på jobben, så i dag har jeg hatt fri. Kaffe i solveggen på terrassen. Snøklokkene er kommet frem, så våren er på vei, iallefall idag!

    I morgen er det skoledag, og mandag er eksamen, så da blir livet litt mer avslappet i etter det!!
    Kos dere i sommervarmen.

    SvarSlett
  3. Inger Lise vet hvordan man nyter livet!!!! Fotball..
    Roald må passe på at hun ikke finner en annen kjekkas o å danse med :-)
    Vi her forbereder oss på den store skituren! Håper vi finner alt vi må ha med oss--alltid kaotisk nå 4 gutter roter!
    Blir jo ikke så mye skiturer for meg. Regner ikke med at Vilde koser seg i skibarnehagen. Men jeg satser på kveldski, det liker jeg veldig godt :-)

    Kos dere videre og hils alle sammen!
    Når får vi se noen bikinibilder endelig!???

    Klem Karin og gjengen

    SvarSlett
  4. og dersom dere savner norsk mat... så kan vi friste med sild, sild og sild!
    I natt var det et lite garn ute, og resten av dagen til Erik har gått med til å sløye fisk og putte i poser. stor fin sild på rundt 500 gr hver!! og ca 250 stk.... hm.. skal vi sende litt til dere;-)

    SvarSlett
  5. Sild! Det er sikkert det siste de tenker på, spør du meg!
    De kjekkeste guttene er interesserte i å underholde de flotte damene. Må si jeg gleder meg til pensjonisttilværelsen...
    by the way, hei mamma, så fint å se bilde av deg, ser ut som du har hæla i taket (nesten).
    Varmeste og beste fra oss i Engeland
    (no sild, aaahh)

    SvarSlett
  6. Tror ikke fam. Nordrik liker sild. Men jeg kan tenke meg et sildemåltid når jeg kommer hjem.
    Sildefilet med gressløk imellom stekt på grill, namnam. Kan jeg ha det til gode? Roald vil nok ha torsk.
    I.L

    SvarSlett
  7. Hallo Inger Lise/Roald.
    Ja,no nærmer hjemreisen til gamlelandet seg.Lengter hjem vil eg tro. Her går alt med det samme, kaver på. I dag har vi et nydelig vårvær, skulle vært på fjellet i sånt vær. Vi har hatt litt vinter, men bare litt, vil kalle det en laaang høst. Er kommet en del snø i fjellet, du har vel hatt folk som sjekker hytten i Bergsdalen, tenker på tyngden på taket. Ha det bra og velkommen hjem (til påske)? hs:-)

    SvarSlett